شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

حذف موبیلیتی وایمکس سرعت توسعه کشور را می‌گیرد

تیک نیوز

شنبه ۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۳:۰۰


عضو هیات علمی دانشگاه علوم تحقیقات با تاکید بر اینکه سرویس وایمکس سیار رویای استفاده از اینترنت در حال حرکت را محقق می‌کند، گفت: با بهره‌گیری از وایمکس می‌توان از در حین ترافیک شهری که روزانه با آن مواجه هستیم امور جاری خود را از طریق اینترنت انجام دهیم.<BR>

وایمکس نیوز - یوسف گنج دانش، در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه برگ برنده فناوری وایمکس در بازار ارتباطات ویژگی پویایی و حرکت آن است، گفت: مسوولان نباید اپراتورها را محدود به ارایه وایمکس ثابت کنند چرا که در این صورت وایمکس ثابت تفاوتی با سرویس ADSL نخواهد داشت و طبیعتا نباید انتظار استقبال چشم‌گیری از ارایه این سرویس داشت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر از نظر شاخص‌های جهانی در بخش اینترنت پرسرعت رتبه ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه قابل قبول نیست، گفت: مسوولان به این موضوع توجه داشته باشند که رسیدن به رتبه اول منطقه یک بحث است اما استفاده از فناوری در جهت اهداف توسعه‌ای کشور موضوع دیگری است.
وی عنوان کرد: چنانچه بتوانیم همانند سایر کشورهای در حال توسعه با ایجاد دولت الکترونیکی بسیاری از خدماتی که شهروندان در حال حاضر مجبور به مراجعه حضوری برای دریافت آنها هستند را به صورت غیر حضوری در قالب خدمات دولت الکترونیکی ارایه کرد قطعا تحول چشم‌گیری در توسعه سریع کشور ایجاد خواهد شد.
وی گفت: این موضوع که به دلیل حفاظت از بازار یک اپراتور نوپا اجازه ارایه تمامی قابلیت‌های فناوری وایمکس را از اپراتورهایی که خود آنها نیز نوپا هستند منطقی به نظر نمی‌رسد و سازمان تنظیم مقررات به عنوان نهاد تنظیم کننده بازار باید با ایجاد فضای رقابتی این امکان را ایجاد کند تا مصرف کننده نهایی سرویس ارزان‌تر و با کیفیت‌تر دریافت کند.
وی با بیان اینکه وایمکس باید به صورت سیار برای کاربران متحرک و در حال حرکت ارایه شود، افزود: هر چند که شهروندان از ترافیک‌های سرسام آور شهری خسته می‌شوند اما اگر در همین ترافیک فرصتی ایجاد شود که افراد بتوانند از طریق اینترنت و از راه دور کارهای روزمره خود را انجام دهند، قطعا وایمکس سیار می‌تواند به این رویا جامه عمل بپوشاند. به این ترتیب زمان از دست رفته و مرده کاربران در ترافیک‌های شهری به فرصت تبدیل خواهد شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو